Painica de casa!

Tema discutiei noastre de azi este:painica de casa!

Painea este un aliment esential si iubit de copilasi,dar atentie mare la ce varsta introducem acest aliment in alimentatia copilului:bebelusii sub un an de zile ar fi bine sa nu consume acest aliment-el poate cauza probleme intestinale grave -asa numita intoleranta la gluten,ce poate aparea la un anumit procent din bebelusi-care de multe ori poate atrage dupa sine o  serie de alte intolerante,daca nu este depistata la timp!

Asa ca nu te lua dupa vecina, sau dupa mai stiu eu care ruda, care iti spune binevoitoare:”Da-i un coltuc de paine la bebe sa molfaie si el acolo ,ca asa o sa ii iasa mai repde dinti”-daca vrei  si tii neaparat sa faci acest lucru…atunci alege biscuitii din orez expandat  sau biscuitii fara continut de gluten  si da-i copilului paine,abia incepand cu varsta de un an ,cand riscul de a dezvolta intolerante si alergii la gluten scade simtitor.

Dar pentru ca noi discutam azi de placerea de a papa painica….si de copilasii peste un an ,mancaciosi:)))…o sa va povestesc reteta painicii de casa!

Eu am facut in casa painica din faina integrala si faina alba,pentru a combina proprietatile vitaminice ale primeia cu calitatea exceptionala la modelare,coacere si usurinta de a fi mancata(fiind mai pufoase painicile din faina alba)ale celei de-a doua.

Personal am utilizat faina ecologica-atat cea alba cat si cea integrala-aceste tipuri de faina,le gasiti la magazinele Bio sau in sectiunea Bio a supermarketurilor.

Ca si drojdie eu am utilizat 25 de grame de drojdie Pakmaya.

Astfel:cubul de drojdie il puneti intr-un vas ,peste care turnati aproximativ 200 ml apa calduta,dar nu fierbinte si amestecati pana la dizolvarea completa a drojdiei; lasati apoi drojdia si apa timp de 5-6 minute sa stea ,fara sa mai amestecati;Adaugati apoi un praf de sare,doua linguri de ulei de masline  si jumatate din cantitatea de faina (am lucrat cu 500 grame de faina)-deci adaugati practic 250 de grame de faina alba…..amestecati puternic cu o lingura de lemn,apoi adaugati in ploaie faina integrala…si mestecati cu lingura de lemn pana cand aluatul capata o forma-acum e momentul sa framantati cu mainile puternic aluatul…timp de cateva minute bune!

Lasati apoi aluatul la dospit aproximativ 35-40 de minute sau practic pana cand isi dubleaza volumul.

Apoi framantati din nou energic si dati forma dorita painii ….eu am facut si pentru noi adultii si pentru fetita mea,asa ca am separat aluatul in doua si fiecarei jumatati i-am conferit alte forme,dar puteti sa ii dati forma unei paini obisnuite sau sa faceti mai multe chiflute sau impletituri sau forme de cornuri sau puteti sa lucrati cu forme pentru prajitura,dar sa le alegeti pe cele mai mari-caci, cu cat formele vor fi mai mici….exista riscul ca si painica sa se intareasca!

Dupa ce ati dat o forma painicii…puneti-o in tava in care doriti sa o coaceti-fie pe o foaie de copt,daca nu aveti o tava din teflon,fie ungeti respectiva tava cu putin unt sau ulei de masline ,si lasati  in tava painica inca 20-30 minute ,pentru a creste din nou!

Dati apoi la cuptorul incins la 180 de grade,pentru 35-40 de minute si apoi scoatei si ungeti painica cu o pensula de patiserie, cat e calda ,cu putin ulei de masline.

Puneti painica pe o farfurie si inveliti farfuria intr-o punguta -pana la servire!

Pofta mare si pitic mancacios!

2 gânduri despre &8222;Painica de casa!&8221;

  1. Super painicile tale! Si eu trebuie sa fac in weekend!

Lasă un răspuns

